Пътеводител по миграция в клауда (Част 7) – Оптимизация и автоматизация

Предходни части:

Пътеводител по миграция в клауда(Част 1) - Фокусирайте се върху стойността 

Пътеводител по миграция в клауда (Част 2) - Започнете с това, което вече имате

Пътеводител по миграция в клауда (Част 3) – Напредвайте постепенно и с обратна връзка

Пътеводител по миграция в клауда(Част 4) – Открит и прозрачен подход

Пътеводител по миграция в клауда(Част 5) - Мислете и работете холистично

Пътеводител по миграция в клауда(Част 6) – Простота и практичност

Добре планираната и внимателно изградена инфраструктура ще бъде много по-лесно управлявана и поддържана от Вашия екип. Веднъж документирали процеса по изграждането ѝ, Вие можете да оцените целия проект и да го оптимизирате допълнително като огледате кои етапи от него бихте могли да съкратите или пропуснете без да навредите по някакъв начин на изпълнението му. Например проучването и тестването може би няма да са необходими следващия път, когато добавяте сървъри. Времето за изпълнение би могло да бъде актуализирано спрямо отпадането им. 

Върнете се към грешките си и вижте как бихте могли да избегнете повторното им допускане. Може би комуникацията между програмистите и системните администратори не е била добре организирана и следващия път ще е добре да определите проект-мениджър, който да се занимава с тази част. Или пък сте подценили какви ресурси ще Ви трябват за новите машини в клауда и следващия път ще е добре да предвидите малко повече. Опитайте да извлечете поуки от реализацията на проекта, премахнете излишното и оставете сполучливите части, като се опитате да ги подобрите.

Когато сте готови с този етап, можете да започнете с процеса по автоматизация. Включете работните процеси в клауда във вътрешните си процедури и обучения. Това ще помогне на новите служители да се запознаят с технологията и да свикнат с нея. Автоматизирайте и улеснете достъпа до инфраструктурата – например ако имате файлов сървър в клауда, включете прекия достъп до него на клиентските Windows устройства. 

Можете да изготвите темплейти с базови характеристики на машините, които най-често стартирате, за да ги активирате максимално бързо, само със заявка към Отдел Поддръжка в Delta.BG. Например ако обикновено пускате сървъри на CentOS 7 и в последствие инсталирате LAMP stack върху тях, можете да заявите въпросния темплейт, за да го запазим като снапшот и да го активираме по Ваша заявка. Това ще Ви спести време и усилия, които можете да използвате за персонализиране на потребителския интерфейс, който ще Ви доведе повече читатели или клиенти.

Можете да автоматизирате плащанията по фактурите си, като добавите данни за кредитна карта в клиентската зона. Така фактурите Ви ще бъдат автоматично заплащани и ще спестите нуждата някой специално да отделя време за това. Можете да изтеглите датата на плащанията си напред или назад във времето, така че да съвпадат по плътно с приходите от Вашата дейност. Навременното плащане елиминира опасността от спиране на услугата Ви и Ви осигурява гаранция за непрекъсваемост на достъпа.

За да се възползвате от последния принцип на ITILv4 е необходимо преди това да сте взели предвид предходните шест принципа и да сте ги приложили в процесите си до момента. Ако благодарение на тях сте изградили устойчива и документирана основа, оптимизациите логично я следват. Ако имате добре планирани и работещи модели на мониторинг и инвентаризация на ИТ активите си - имате достатъчно информация за анализ и отстраняване на неполезните етапи и дейности. Веднъж оптимизиран, процесът е готов за автоматизация. Клауд-платформата предлага достатъчно методи за това, а Делта.БГ постоянно се стреми да разработва нови продукти и решения за улеснение на работата на своите клиенти и партньори.

И седемте водещи принципа на ITIL са приложими при всички обстоятелства без значение от крайните цели, стратегии или типа на работа. Всеки от тях в различна степен, съгласно спецификите на проекта. Те дават насоки, когато е необходимо да бъде защитена основателността на промяната към клауда, модела на работа в новата среда и самата организация на процеса. На пръв поглед изглеждат абстрактни, но в текста до момента се опитахме да дадем достатъчно примери, така че да получите допълнителни идеи как можете да ги приложите към конкретни случаи.

Павел Недялков

Павел Недялков

Павел е с над 15 годишен опит в телекомуникациите и е работил в редица международни технологични компании. Когато не подготвя оферти, пише статии, чете за нови технологии или кръстосва планинските пътеки.

Абонирайте се за Delta Cloud бюлетин

Абонирайте се за бюлетина на Delta Cloud, за да получавате ексклузивни оферти, актуални новини, статистики и ценна информация за облачните технологии, информационната сигурност и услугите, които предлагаме.