Пътеводител по миграция в клауда (Част 5) - Мислете и работете холистично

Предходни части:

Пътеводител по миграция в клауда(Част 1) - Фокусирайте се върху стойността 

Пътеводител по миграция в клауда (Част 2) - Започнете с това, което вече имате

Пътеводител по миграция в клауда (Част 3) – Напредвайте постепенно и с обратна връзка

Пътеводител по миграция в клауда(Част 4) – Открит и прозрачен подход

Холистичният подход взима предвид всички взаимосвързаности на отделните части на системата и я разглежда като едно цяло. Това помага да не бъдат фатално пропуснати някои на пръв поглед маловажни, но в действителност важни съставни части. Този подход дава цялостна информация и затова ползването му е полезен навик за ИТ специалистите. За да го приложите на място по време на миграцията, а и след това, следете взаимовръзките между отделните системи и как преместването на една от тях в клауда, се отразява на тези, които остават в локалния офис. Може би свързаността до офиса Ви е с високи времезакъснения и заявките от онлайн магазина до складовата система, която е останала там, зависват. Възможно е остарелият хардуер в офиса да поддържа само неактуални системи, които не взаимодействат добре с по-новите машини в клауда. А може и потребителите на системата да изпитват трудности с достъпа през VPN до новия сайт. Който и да е от тези проблеми ще наложи промени в първоначалния Ви план и е добре да реагирате навреме.

Опитайте да разгледате системите си през призмата на четири различни бизнес аспекта – потребители, процеси, технологии и партньори.

Потребители

 Потребителите са основна група от заинтересованите страни. Обикновено техните изисквания се формулират от клиента, като те включват както бизнес, така и технически компоненти. Един разработчик често ще има далеч по-конкретни и сложни изисквания от един търговски представител в компанията. Нуждите и на единия и на другия обаче не са статични и търпят промени във времето. Какви права на достъп ще получи всеки от тях, зависи както от текущите им необходимости, така и от бъдещите.

Процеси

Процесите във всяка организация са строго специфични, но благодарение на стандартите ISO, те могат да бъдат автоматизирани чрез процедури и поставени в определени рамки. Например в Делта.БГ тези рамки са ISO 9001, 27000 и 20000, което означава, че се покриват определени общоприети изисквания за качество, сигурност на информацията и управление на услугите. На ниво център за данни сертификатите за организация на процесите в Делта включват още ISO 14000, 22301, PCI-DSS, SOC1 и други. Ако процесите във Вашата организация покриват някой от тези стандарти, прехвърлянето им в клауда няма по никакъв начин да намали качеството на услугата. Ако някой от тях Ви липсва, миграцията ще означава, че тази част от инфраструктурата Ви вече се обслужва и съгласно този стандарт. Обхватът му обаче е само върху инфраструктурата. Вашите вътрешни процеси около нея и персонала, който има достъп от Ваша страна, ще трябва да бъдат покрити отделно.

Технологии

Технологиите са в основата на клауд-трансформацията и независимо колко ясно сте определили процесите си и изискванията на потребителите, без технологична промяна миграцията в облака е безмислена. Дори целта на миграцията за Вашата организация да е единствено спестяване на разходи чрез осигуряване на стабилно и резервирано захранване, промяната идва с нови технологии. Дори тези от тях, от които все още не сте се възползвали са вече много по-близо до Вас и когато са необходими, можете да ги поръчате. Благодарение на облака, можете да увеличавате и намалявате наличния си ресурс според текущите нужди на потребителите си. Делта.БГ обхваща широко портфолио от услуги – от физически до виртуални сървъри, но гъвкавостта, която облакът предлага е ключът към новите възможности пред организацията Ви. Един нает физически сървър е далеч по-трудно да бъде скалиран, докато един виртуален може лесно да се мултиплицира или да разшири системните си възможности само с един рестарт.

Партньори

Четвъртото измерение, което трябва да се вземе под внимание са партньорите и доставчиците. Рядко някоя ИТ услуга може да бъде доставена и поддържана изцяло самостоятелно. От съгласуването на процесите до осигуряването на определени права на достъп, комуникацията с партньорите и доставчиците трябва да бъде проведена навреме. Тези партньори могат да бъдат:

- фирмата, която поддържа инфраструктурата,

- разработчиците на сайта или приложението,

- доставчици на лицензи,

- дистрибутори, които трябва да конфигурират нов IP адрес,

- консултанти и др.

Холистичният подход взима под внимание взаимодействието между компонентите на системата, но я разглежда като едно цяло.

Четирите измерения на организацията  могат да залегнат като отправни точки на добре осъществената миграция, а резултат на успешната им интеграция е допълнителната автоматизация. Може да се каже, че основният инструмент на холистичния подход  е автоматизация на процесите в услуга на потребителите чрез технологиите в облака. Чрез решенията, които новите технологии предлагат, компаниите могат да преработят остарелите и неефективни вече процеси, за да освободят капацитета на екипите си и да развият потенциала си за растеж. Когато ограниченията на старата техника и тромавите и неактуални вътрешни процедури са отпаднали, хоризонтът за организационно развитие е открит.

Следва Пътеводител по миграция в клауда (Част 5) – Простота и практичност

Павел Недялков

Павел Недялков

Павел е с над 15 годишен опит в телекомуникациите и е работил в редица международни технологични компании. Когато не подготвя оферти, пише статии, чете за нови технологии или кръстосва планинските пътеки.

Абонирайте се за Delta Cloud бюлетин

Абонирайте се за бюлетина на Delta Cloud, за да получавате ексклузивни оферти, актуални новини, статистики и ценна информация за облачните технологии, информационната сигурност и услугите, които предлагаме.