Какво е Magento и как да го оптимизираме?

Какво е Magento и как да го оптимизираме? Какви са минималните системни изисквания за Magento2? Как да се предпазим от неочаквани проблеми в пиковия сезон на пазаруването? На тези въпроси ще се опитаме да отговорим накратко в тази статия.

 Magento е платформа за онлайн търговия с отворен код, написана на PHP. В световен мащаб над 250 000 онлайн магазина използват тази платформа. За България бройката е около 1000. Мнозинството от тези магазини все още ползват Magento 1, което е старата версия на софтуера. Около 11 000 магазина ползват Magento 2. Тези данни правят Magento вторият най-използван e-commerce софтуер в света с 12% след WooCommerce с 18%. Наблюденията ни са че за България превъзходството на WooCommerce е значително по-голямо заради големия брой малки онлайн бизнеси. Magento е платформа, към която у нас обикновено се насочват компании с възможност да отделят повече ресурси за поддръжка.

Платформата се разпространява в два варианта – такъв с отворен код и платено издание Magento Comerce. Последното е в две разновидности – като PAAS услуга в клауда на Adobe или с on-premise/клауд инсталация. В настоящата статия ще се съсредоточим върху Magento 2 Open Source и оптимизацията му през пиковия сезон, така че да поеме нарастващия клиентски трафик.

magento-logo-7F3911AE9E-seeklogo.com.png

ХАРДУЕРНИ ИЗИСКВАНИЯ

Ще започнем с основата на безпроблемната работа с платформата, а именно минималните хардуерни параметри, които тя изисква. За да работи качествено услугата, трябва редовно да следите текущото положение и ако е необходимо да добавяте изчислителна мощ. Така повишеният трафик няма да се отрази на спокойното пазаруване на клиентите ви. Основните параметри, които трябва да се следят са:

CPU - всяко ядро може да обслужва от 2 до 4 Magento заявки едновременно. Ако очаквате повече заявки през пиковия период, трябва да имате възможност да увеличите този параметър на сървъра си спрямо тях.

RAM - препоръчваме като абсолютен минимум 2 GB + 1 GB за всеки web node. По-големият магазин значи повече RAM. Трябва да имате възможност да увеличите този параметър през активния сезон или още по-добре да изнесете на отделен сървър основната база данни.

Storage - препоръчваме NVMe SSD дискове, като най-бързи и сигурни. Те донякъде могат да спасят положението и ако не достига RAM памет. Защо NVMe дисковете са важни за Magento, сме разглеждали подробно в друга статия от блога ни.

ПРОГНОЗА

Направете всичко възможно да предвидите трафика, който Ви очаква през настоящия сезон, за да не останете изненадани и магазинът ви да отпадне в най-печелившия момент. Подобно преживяване отблъсква настоящите ви клиенти и руши имиджа ви пред бъдещите клиенти, попаднали като посетители на сайта. Добре е да отчетете следните показатели:

  • Натоварването на сайта за последните шест месеца на дневна и седмична база.
  • Натоварването на сайта през миналата година по време на пиковия сезон.
  • Средното увеличение на трафика за последните шест месеца тази година в сравнение със съответните шест месеца през миналата.
  • Годишното увеличение на трафика в проценти за тази спрямо миналата година.

На базата на тези четири показателя можете да прогнозирате какво може да се очаква през пиковия сезон. В случай, че разликите между миналата и очакваното тази година са значителни, то e желателно да добавите хардуерен ресурс към системата ви за месеците на пика. 

Друг метод, който можете да използвате, е да вземете за база един ден от непиковия сезон и да отчетете какво се използва като хардуерен ресурс в този момент. В Делта.БГ можете да видите текущото потребление на хардуерни ресурси в графичен вид в клиентската си зона. След това умножете тези ресурси по три. Така ще получите консервативна прогноза какво можете да очаквате за предстоящия пиков сезон и за какво да се подготвите.

DeltaCPU.png

Ако графиката на потреблението Ви изглежда така в слабия сезон, ще трябва да реорганизирате платформата си в пиковия.

Скалирането на Magento е комплексна задача, която изисква съгласуване между разработчиците и хостинг компанията, която сте избрали. Добре е да изберете изпълнители, които имат опит с платформата и знаят какво може да очакват.

ТЕСТОВЕ

Подгответе промяната поне един месец предварително и тествайте системата доколкото имате възможност. За различните видове тестове вече сме писали в друга статия в блога ни.

Важно е тестовете да стават с активното участие на разработчиците на сайта, за да могат да отговорят на евентуални проблеми, които възникнат по него при увеличен трафик.

ОПТИМИЗИРАЙТЕ

За това най-добре да се погрижат разработчиците на платформата Ви. В Интернет и на сайта на Magento има огромно количество препоръки, добри практики и ръководства как да направите необходимите оптимизации. Отделете време да измерите предварително как се държи сайтът преди оптимизацията и след нея. Макар и очевидна, тази стъпка често бива пренебрегната. Това, което е сработило за някого не значи, че ще сработи и за всеки друг.

В ЗАКЛЮЧЕНИЕ

За да посрещнете спокойно предстоящия пиков сезон, е добре да се подготвите отрано. Направете прогноза, тествайте системата, за да проверите слабите ѝ места и поръчайте допълнителен ресурс ако е необходимо. Колкото по-рано направите това, толкова по-подготвени ще бъдете за евентуални изненади.  Magento е мощна и гъвкава платформа и ако подходите правилно към нея, тя ще даде на бизнеса Ви несъмнено предимство, а на клиентите Ви отлично изживяване.

Заглавно изображение: Unsplash.com

Павел Недялков

Павел Недялков

Павел е Мениджър Бизнес Развитие в Делта.БГ. Има 15 годишен опит в телекомуникациите и е работил в редица международни технологични компании. Когато не подготвя оферти, пише статии, чете за нови технологии или кръстосва планинските пътеки.