Какво е Magento и как да го оптимизираме?

Какво е Magento и как да го оптимизираме? Какви са минималните системни изисквания за Magento2? Как да се предпазим от неочаквани проблеми в пиковия сезон на пазаруването? На тези въпроси ще се опитаме да отговорим накратко в тази статия.

 Magento е платформа за онлайн търговия с отворен код, написана на PHP. В световен мащаб над 250 000 онлайн магазина използват тази платформа. За България бройката е около 1000. Мнозинството от тези магазини все още ползват Magento 1, което е старата версия на софтуера. Около 11 000 магазина ползват Magento 2. Тези данни правят Magento вторият най-използван e-commerce софтуер в света с 12% след WooCommerce с 18%. Наблюденията ни са че за България превъзходството на WooCommerce е значително по-голямо заради големия брой малки онлайн бизнеси. Magento е платформа, към която у нас обикновено се насочват компании с възможност да отделят повече ресурси за поддръжка.

Платформата се разпространява в два варианта – такъв с отворен код и платено издание Magento Comerce. Последното е в две разновидности – като PAAS услуга в клауда на Adobe или с on-premise/клауд инсталация. В настоящата статия ще се съсредоточим върху Magento 2 Open Source и оптимизацията му през пиковия сезон, така че да поеме нарастващия клиентски трафик.

magento-logo-7F3911AE9E-seeklogo.com.png

ХАРДУЕРНИ ИЗИСКВАНИЯ

Ще започнем с основата на безпроблемната работа с платформата, а именно минималните хардуерни параметри, които тя изисква. За да работи качествено услугата, трябва редовно да следите текущото положение и ако е необходимо да добавяте изчислителна мощ. Така повишеният трафик няма да се отрази на спокойното пазаруване на клиентите ви. Основните параметри, които трябва да се следят са:

CPU - всяко ядро може да обслужва от 2 до 4 Magento заявки едновременно. Ако очаквате повече заявки през пиковия период, трябва да имате възможност да увеличите този параметър на сървъра си спрямо тях.

RAM - препоръчваме като абсолютен минимум 2 GB + 1 GB за всеки web node. По-големият магазин значи повече RAM. Трябва да имате възможност да увеличите този параметър през активния сезон или още по-добре да изнесете на отделен сървър основната база данни.

Storage - препоръчваме NVMe SSD дискове, като най-бързи и сигурни. Те донякъде могат да спасят положението и ако не достига RAM памет. Защо NVMe дисковете са важни за Magento, сме разглеждали подробно в друга статия от блога ни.

ПРОГНОЗА

Направете всичко възможно да предвидите трафика, който Ви очаква през настоящия сезон, за да не останете изненадани и магазинът ви да отпадне в най-печелившия момент. Подобно преживяване отблъсква настоящите ви клиенти и руши имиджа ви пред бъдещите клиенти, попаднали като посетители на сайта. Добре е да отчетете следните показатели:

  • Натоварването на сайта за последните шест месеца на дневна и седмична база.
  • Натоварването на сайта през миналата година по време на пиковия сезон.
  • Средното увеличение на трафика за последните шест месеца тази година в сравнение със съответните шест месеца през миналата.
  • Годишното увеличение на трафика в проценти за тази спрямо миналата година.

На базата на тези четири показателя можете да прогнозирате какво може да се очаква през пиковия сезон. В случай, че разликите между миналата и очакваното тази година са значителни, то e желателно да добавите хардуерен ресурс към системата ви за месеците на пика. 

Друг метод, който можете да използвате, е да вземете за база един ден от непиковия сезон и да отчетете какво се използва като хардуерен ресурс в този момент. В Делта.БГ можете да видите текущото потребление на хардуерни ресурси в графичен вид в клиентската си зона. След това умножете тези ресурси по три. Така ще получите консервативна прогноза какво можете да очаквате за предстоящия пиков сезон и за какво да се подготвите.

DeltaCPU.png

Ако графиката на потреблението Ви изглежда така в слабия сезон, ще трябва да реорганизирате платформата си в пиковия.

Скалирането на Magento е комплексна задача, която изисква съгласуване между разработчиците и хостинг компанията, която сте избрали. Добре е да изберете изпълнители, които имат опит с платформата и знаят какво може да очакват.

ТЕСТОВЕ

Подгответе промяната поне един месец предварително и тествайте системата доколкото имате възможност. За различните видове тестове вече сме писали в друга статия в блога ни.

Важно е тестовете да стават с активното участие на разработчиците на сайта, за да могат да отговорят на евентуални проблеми, които възникнат по него при увеличен трафик.

ОПТИМИЗИРАЙТЕ

За това най-добре да се погрижат разработчиците на платформата Ви. В Интернет и на сайта на Magento има огромно количество препоръки, добри практики и ръководства как да направите необходимите оптимизации. Отделете време да измерите предварително как се държи сайтът преди оптимизацията и след нея. Макар и очевидна, тази стъпка често бива пренебрегната. Това, което е сработило за някого не значи, че ще сработи и за всеки друг.

В ЗАКЛЮЧЕНИЕ

За да посрещнете спокойно предстоящия пиков сезон, е добре да се подготвите отрано. Направете прогноза, тествайте системата, за да проверите слабите ѝ места и поръчайте допълнителен ресурс ако е необходимо. Колкото по-рано направите това, толкова по-подготвени ще бъдете за евентуални изненади.  Magento е мощна и гъвкава платформа и ако подходите правилно към нея, тя ще даде на бизнеса Ви несъмнено предимство, а на клиентите Ви отлично изживяване.

Заглавно изображение: Unsplash.com

Павел Недялков

Павел Недялков

Павел е с над 15 годишен опит в телекомуникациите и е работил в редица международни технологични компании. Когато не подготвя оферти, пише статии, чете за нови технологии или кръстосва планинските пътеки.

Абонирайте се за Delta Cloud бюлетин

Абонирайте се за бюлетина на Delta Cloud, за да получавате ексклузивни оферти, актуални новини, статистики и ценна информация за облачните технологии, информационната сигурност и услугите, които предлагаме.